بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» دوچرخه ثابت

دوچرخه ثابت

دوچرخه ثابت یا همان Exercise bicycle یک وسیله ورزشی فیتنس است که از پدال، زین و فرمان تشکیل شده است که این دستگاه ورزشی همانند دوچرخه سواری یک تمرین هوازی محسوب می شود. که برای بدن فواید زیادی دارد که از جمله آن می توان به کاهش وزن و بهبود وضعیت قلبی عروقی در افراد اشاره کرد.

دوچرخه ثابت انواع مختلفی دارد که از جمله آن می توان به دوچرخه ثابت معمولی، مبله و اسپینینگ اشاره کرد.دوچرخه اسپینینگ که از انواع حرفه ای این دستگاه است و اغلب در باشگاهها و یا منازل برای تمرین افراد حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

و از نظر فیزیک این دوچرخه ثابت کاملاً شبیه دوچرخه واقعی ست. به همین خاطر کار با آن برای افراد مبتدی اندکی سخت تر است. اما استفاده از آن نتیجه بخش تر می باشد و برای افراد جوان تر و کسانی که مشکل جسمی خاصی ندارند. استفاده از آن توصیه می گردد.و شبیه سازی شده ورزش دوچرخه سواری در دنیای واقعی می باشد. با این تفاوت که در این دستگاه همانگونه که از نام آن مشخص است. مسافت مشخصی را رکاب میزنید بدون اینکه جابجایی صورت گیرد.

که از آنجایی که این وسیله شبیه به یک دوچرخه بدون چرخ است. می توان آن را برای انجام تمرین با دوچرخه معمولی مطابقت داد. به همین خاطر دوچرخه ثابت را بر روی غلطکهای دوچرخه می گذارند. این غلطک ها اصولاً جهت گرم کردن بدن دوچرخه سواران حرفه ای قبل از مسابقه به کار برده می شود. و یا در مواردی جهت آموزش افراد بر روی دوچرخه ثابت خانگی به کار برده می شود.


دوچرخه ثابت

از انواع دیگر دوچرخه ثابت ها، دوچرخه ارگومتر(Bicycle ergometer)می باشد. که مجهز به دستگاه ارگومتراست و با استفاده از آن میزان فعالیت صورت گرفته توسط ورزشکار را اندازه گیری می نماید و به این ترتیب او را در تنظیم برای مناسب ورزشی یاری می رساند.دوچرخه ثابت های معمولی دارای صندلی های راحت تر و پهن تری نسبت به نوع اسپینینگ هستند. بنابراین کار با آنها ساده تر می باشد و فعالیت طولانی مدت با آن خستگی کمتری به همراه دارد.

نوع مبله این وسیله نیز همانگونه که از نام آن پیداست دارای تکیه گاه است و استفاده از آن برای افراد مسن تر یا کسانی که دچار مشکلات تعادلی هستند بسیار توصیه می گردد و از دستگاه های ورزشی بسیار ایمن برای این افراد محسوب می گردد. فروشگاه اینترنتی کورش اسپرت از پیشگامان و فعالان در زمینه فروش محصولات ورزشی از جمله دوچرخه ثابت، تردمیل و … می باشد.

در این خصوص محصولات متنوعی را با شرایط و قیمتهای متفاوت ارائه می دهد. شما می توانید جهت دریافت مشاوره و انتخاب بهترین گزینه با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و دستگاه ورزشی مناسب با شرایط و فیزیک بدنی خود را از فروشگاه اینترنتی کورش اسپرت خریداری نمایید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده